Tilaus- ja toimitusehdot
Audiohex verkkokaupan tuotteita myy Audiohex Oy (Y-tunnus 3318708-6). Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Alle 18-vuotias tarvitsee tilaukseen vanhemman tai huoltajan suostumuksen. Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24%. Pidätämme oikeuden tuotteiden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
HUOM!!!
Emme tee verotonta myyntiä ulkomaille tai Ahvenanmaalle. Jos siis tilaat tuotteet Ahvenanmaalle joudut maksamaan arvonlisäveron kahteen kertaan.
Tuotteiden varastosaldot
Tuotteiden varastosaldot eivät päivity verkkokauppaamme reaaliajassa. Alla on kerrottu tuotesivuillamme näkyvien erilaisten varastosaldo ilmoitusten merkitykset.
Toimitusaika 1-5 arkipäivää
Matkahuollolla toimitettuna toimitusaika on normaalisti 1-3 arkipäivää. Toimitusaika riippuu tilausajankohdasta ja määränpäästä. Jos tilauksen tekee arkipäivänä ennen kello 12 ja kaikki tilatut tuotteet löytyvät suoraan varastostamme niin tuotteet lähtevät yleensä jo samana päivänä. Jos varastotuote pääsee tilapäisesti loppumaan varastostamme niin sitä tulee meille yleensä lisää 1-3 arkipäivässä.
Tilapäisesti loppu varastosta / Lisää tulossa lähiaikoina
Kyseessä on varastotuote joka on tilapäisesti päässyt loppumaan varastostamme. Tuotetta on tulossa lisää lähiaikoina, mutta ei ole tiedossa tarkkaa päivää, koska tuotetta tulee lisää varastoomme.
Loppu varastosta / Tällä hetkellä loppu meidän ja maahantuojan varastosta
Kyseessä on tuote joka on tällä hetkellä loppu meidän ja maahantuojan varastosta eikä ole vielä tarkkaa tietoa, koska tuotetta on taas maahantuojalta saatavissa.
Tilaaminen Audiohex verkkokaupasta
Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.audiohex.fi löytyvän verkkokauppamme kautta. Kannattaa kysyä pakettitarjous haluamistasi tuotteista myyjältämme sähköpostitse myynti@audiohex.fi.
Kaikki tilaukset vahvistamme sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Sähköpostiosoite on pakollinen ilmoittaa sen takia, että saamme lähetettyä tilausvahvistuksen sinulle.
Emme toimita tuotteita kirjeitse, koska kyseisellä toimitustavalla meille ei jää todistetta siitä, että lähetys on mennyt perille asiakkaalle.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma payments Oy y-tunnus: 2486559-4
Helpdesk@vismapay.com
Brahenkatu 4
53100 Lappeenranta
Puhelin: 09-31542037 (arkisin Klo: 8-16)
HUOM!!!
Lähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain suoman mahdollisuuden mukainen tuotteen palautus, vaan se on ostajan toimesta tapahtuva sopimusrikkomus (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 §). Näissä tapauksissa verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta aiheutuneista kuluista. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 28 §). Lunastamatta jätetyistä lähetyksistä perimme asiakkaalta aina meille aiheutuneet lähetys-, vastaanotto- sekä laskutuskulut. Erääntyneestä laskusta lähetämme yhden maksumuistutuksen, jonka jälkeen perinnän hoitaa perintäyhtiö. Tällöin tilaaja joutuu maksamaan perintäyhtiön vaatimat perimiskulut.
Toimitusaika
Lähetyksemme ovat erittäin nopeita, koska Matkahuolto noutaa joka ilta kaikki lähetyksemme suoraan myymälästämme ja pidämme aina varastossamme kaikkia myydyimpiä tuotteita. Verkkomaksulla maksettaessa suoritus näkyy meillä välittömästi. Matkahuollolla toimitettuna toimitusaika on normaalisti 1-5 arkipäivää. Toimitusaika riippuu tilausajankohdasta ja määränpäästä. Jos tilauksen tekee ennen kello 12 ja kaikki tilatut tuotteet löytyvät suoraan varastostamme niin tuotteet lähtevät yleensä jo samana päivänä. Asiakkailtamme usein saamamme positiivisen palautteen perusteella lähetyksemme ovat useimmiten perillä jo seuraavana arkipäivänä.
Lähetämme aina kaikille tilaajille sähköpostilla tilauksen seurantakoodin, jonka avulla asiakas voi seurata Matkahuollon nettisivuilta missä paketti menee ja onko se jo saapunut noutopaikkaan. Lähetyksistä tulee Matkahuollolta tekstiviesti asiakkaan matkapuhelimeen kun lähetys on noudettavissa.
Jos kaikki tuotteet eivät löydy suoraan myymälästämme niin toimitusaika riippuu maahantuojan varastotilanteesta. Jos tuotteet löytyvät maahantuojalta niin toimitusaika on yleensä alle viikon. Jos tuotetta ei löydy suoraan varastostamme niin ilmoitamme siitä asiakkaalle ja kerromme arvioidun toimitusajan. Mikäli toimitusaika on yli 2 viikkoa, on asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ja mahdolliset maksusuoritukset palautetaan asiakkaalle.
Toimitustapa
Emme toimita tuotteita kirjeitse, koska kyseisellä toimitustavalla meille ei jää seurantakoodia todisteeksi siitä, että lähetys on mennyt perille.
Toimituskulut
Matkahuollon Lähellä-paketti ja Bussipaketti toimitustavoilla lähetettävien alle 89€ tilausten toimituskulut ovat 10€. Yli 89€ tilauksille toimitus on ilmainen näillä toimitustavoiĺla. Tilauksesi toimituskulut näet verkkokauppamme kassalla.
Matkahuollon Kotijakelu lähetyksenä toimitettavien alle 189€ tilausten toimituskulut ovat 15€. Yli 189€ tilauksille toimitus on ilmainen Matkahuollon Kotijakelulla.
Peruuttamisoikeus
Voit tutkia toimittamaamme etämyyntituotetta menettämättä peruuttamisoikeuttasi. Esimerkiksi tuotteen paketin voit avata ja käyttöohjeet voit lukea. Sinun on avattava tuotteen pakkaus niin siististi, että saat pakattua tuotteen takaisin pakkaukseensa niin siististi että tuote ja sen pakkaus ovat myyntikelpoisia myös tutkimisesi jälkeen.
Jos haluat peruuttaa kaupan ja palauttaa etämyyntinä ostamasi tuotteet niin sinun on lähetettävä sähköpostilla myyjällemme peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Tuotteiden saapumispäivää ei lasketa peruuttamisaikaan. Jos peruuttamisaika päättyy jonain muuna päivänä, kuin tavallisena arkipäivänä, sinulla on oikeus tehdä peruuttamisilmoitus seuraavana arkipäivänä. Tuotteet on palautettava meille 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen teosta. Tuotteiden palautuskuluista vastaa asiakas ja vähennämme ne asiakkaalle palautettavasta summasta.
Käyttöön otetun tuotteen peruuttamisoikeus
Uuden 13.6.2014 voimaan tulleen verkkokauppalain myötä myös käyttöön otetuilla tuotteilla on 14 päivän peruuttamisoikeus. Palautettavien käyttöön otettujen tuotteiden tulee olla ehjiä ja siistissä kunnossa. Tuotteet pitää olla pakattuina alkuperäiseen myyntipakkaukseensa samalla tavalla kuin ne oli uutenakin pakattu. Myyntipakkauksen sisällön pitää olla täydellinen eli mitään tuotteen mukana tullutta osaa tai ohjetta ei saa puuttua. Käyttöön otetuista palautetuista tuotteista ei makseta täyttä hintaa takaisin vaan siitä vähennetään käyttöönoton aiheuttama tuotteiden arvonalennus. Palautettava summa on noin 50-60% ostohinnasta.
Peruuttamisoikeus koskee vain etämyyntinä yksityishenkilöille toimittamiamme tuotteita.
Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä ja yhteisöjä.
Tuotteen käyttöön ottaminen
Kaikille ei välttämättä ole täysin selvää mitä tuotteen käyttöön ottaminen tarkoittaa. Sen takia alla on selkeät esimerkit siitä, milloin tuote on otettu käyttöön.
Voit avata soittimen myyntipakkauksen ja tutkia soitinta. Soitinta ei saa kytkeä virtoihin eikä soittimella siten saa toistaa musiikkia. Mikäli kytket soittimeen virrat tai toistat musiikkia soittimella, niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.
Voit avata erillissarjan myyntipakkauksen ja tutkia sen osia. Erillissarjan mitään osaa ei saa asentaa paikoilleen eikä erillissarjan kaiuttimiin saa kytkeä kaiutinpiuhoja ja toistaa musiikkia kaiuttimilla. Mikäli asennat osan paikoilleen tai toistat musiikkia kaiuttimilla, niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.
Voit avata irrallaan myytävän subwooferin myyntipakkauksen ja tutkia subwooferia. Subwooferia ei saa asentaa paikalleen koteloon eikä subwooferiin saa kytkeä kaiutinpiuhoja ja toistaa musiikkia subwooferilla. Mikäli asennat irrallaan myytävän subbarin paikalleen koteloon tai toistat musiikkia subwooferilla niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.
Voit avata valmiiksi koteloidun subwooferin myyntipakkauksen ja tutkia subwooferia. Valmiiksi koteloituun subwooferiin ei saa kytkeä kaiutinpiuhoja ja toistaa musiikkia subwooferilla. Mikäli kytket kaiutinjohdot subwooferiin ja toistat musiikkia subwooferilla niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.
Voit avata vahvistimen myyntipakkauksen ja tutkia vahvistinta. Vahvistimeen ei saa kytkeä mitään kaapeleita eikä vahvistimella siten saa toistaa musiikkia. Mikäli kytket vahvistimeen kaapelit tai toistat musiikkia vahvistimella niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.
Voit tutkia avaamatonta blisteripakattua virtakittiä kädessäsi pyörittelemällä. Virtakittien blisteripakkausta ei saa avattua ehjänä ja sen takia sitä ei saa takaisin myyntikuntoon, jos paketin avaa. Sen takia virtakittien blisteripakkausta ei saa avata. Jos avaat virtakitin blisteripakkauksen niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.
Tuotteet joilla ei ole palautusoikeutta
Palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, joita on muunneltu, valmistettu tai tilattu asiakkaan toivomusten mukaan tai jos tuotetta on käsitelty siten, ettei se ole enää myyntikelpoinen.
Alla esimerkkejä tuotteista, joilla ei ole palautusoikeutta.
Auto- ja laitekohtaisilla sovitintarvikkeilla jotka tilataan erikseen asiakkaalle ei ole palautusoikeutta. Tietyn soittimen ja automallin välinen kaukosäätöadapterisarja käy vain asiakkaan soittimen ja hänen käyttämänsä automallin välille. Asiakkaalle erikseen tilattuja auto-/laitekohtaisia sovitintarvikkeita ei voi palauttaa, vaikka soittimen palauttaisikin.
Mittatilauksena myytävillä kaapeleilla, verhoiluhuovilla tms tuotteilla, joita leikataan täydestä rullasta haluamasi pituus ei ole palautusoikeutta.
Palautusoikeus ei koske tuotteita, joiden arvo on alle 30 Euroa.
Sitovalla tilauksella tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Harvoin kysytyt kalliit tilaustuotteet myydään useimmiten vain sitovalla tilauksella ja sitovasta tilauksesta sovitaan aina asiakkaan kanssa ennen tilauksen tekoa.
Lisätietoja palautusoikeudesta löydät esimerkiksi Kilpailu- ja Kuluttajaviraston internet-sivuilta osoitteesta www.kkv.fi
Tuotteen palauttaminen
Asiakkaan on aina ensin otettava meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla, jos hän haluaa palauttaa tuotteen. Jos asiakas haluaa peruuttaa tilauksen niin hänen on tehtävä sähköpostilla peruuttamisilmoitus 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta. Lähetämme asiakkaalle sähköpostilla palautusosoitteen, jotta asiakas saa lähetettyä tuotteen takaisin meille. Tuotteiden palautuskuluista vastaa asiakas ja vähennämme ne asiakkaalle palautettavasta summasta. Palautuskulut ovat 15-40 Euroa riippuen palautettavien pakettien painosta, koosta ja määrästä.
Palautettavan tuotteen tulee olla pakattu alkuperäiseen myyntipakkaukseensa samalla tavalla kuin se oli pakattu valmistajan toimesta. Myyntipakkauksen pitää sisältää kaikki tuotteen mukana tulleet osat ja ohjeet. Tuotteita ei saa lähettää pelkässä myyntipakkauksessaan vaan myyntipakkaukset pitää pakata johonkin pahvilaatikkoon, jotta tuotteet pysyvät ehjinä ja myyntipakkaukset myyntikelpoisina.
Jos asiakas palauttaa osan tilaamistaan tuotteista ja palautuksen jälkeen tilauksen arvo on alle 89 Euroa joka on ilmaisen toimituksen raja niin veloitamme asiakkaalta 10 Euron toimituskulut vähentämällä 10 Euroa palautettavasta summasta.
Koko tilaukselle mahdollisesti lisäalennuksena myöntämämme alennuskuponki on aina voimassa vain koko tilauksen arvolla. Jos asiakas palauttaa osan tilaamistaan tuotteista niin tilauksen arvo laskee ja siten lisäalennuksena myöntämämme alennuskuponki ei ole voimassa. Tämän takia vähennämme alennuskupongin arvon palautettujen tuotteiden arvosta takaisin maksu summaa laskiessamme. (esim. palautettavien tuotteiden arvo 100€ ja alennuskupongin arvo 20€, 100€ – 20€ = 80€)
Mitä palautukseen tulee laittaa mukaan
1. Kaikki palautettavat tuotteet kokonaisuudessaan kaikkine osineen pakattuna alkuperäisiin ehjiin myyntipakkauksiinsa. Tuotteita ei saa lähettää pelkässä myyntipakkauksessaan vaan myyntipakkaukset pitää pakata johonkin pahvilaatikkoon, jotta tuotteet pysyvät ehjinä ja myyntipakkaukset myyntikelpoisina.
2. Ostokuitti tai kopio siitä.
3. Tilinumero, jolle palautus hyvitetään.
HUOM!!
Emme lunasta bussiennakko paketteja.
Palautus hyvitetään tilillesi 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli palautus on ollut asianmukainen. Jos palautuksessa on jotain huomautettavaa tai se on puutteellinen, otamme sinuun yhteyttä. Jos olet unohtanut pakata palautukseen jotain tuotteita tai niiden osia mukaan niin joudut itse maksamaan noiden unohtamiesi tuotteiden meille toimittamisesta aiheutuvat toimituskulut.
Reklamaatiot
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä myyjällemme sähköpostilla myynti@audiohex.fi. Ilmoitus puuttuvasta, väärästä tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 5 vuorokauden aikana paketin saapumisen jälkeen. Tuon määräajan umpeuduttua Audiohex ei ole vastuussa tilauksen puutteellisesta sisällöstä.
Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on paketin vastaanottajan heti tarkistettava onko joku paketissa olleista tuotteista vioittunut. Jos joku tuotteista on vioittunut niin vastaanottajan on tehtävä vioittuneesta tuotteesta välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle.
Yleisiä sopimusehtoja
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Audiohex käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille.
Audiohex ei vastaa verkkokaupasta mahdollisesti löytyvistä inhimillisistä virheistä johtuvista hinnoitteluvirheistä. Audiohex pidättää oikeuden purkaa kaupan hinnoitteluvirheen takia.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. (www.kuluttajariita.fi)
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. (www.kuluttajaneuvonta.fi)